Pixajoy

Pixajoy

Klik-Klik

MARRIED

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

UMUR HAZIQ

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Salak Denai Chalet, Yan Kedah

Assalamualaikum..

Ok, waktu rehat adalah waktu aku buat taik mata kat opis ni.. Dah xkuar makan, aku pon gi la tido walaupun kadang-kadang bukannya ngantok sangat..Hehe..
Kalau dah termengantok sangat, atas meja ni pon aku mengeruh gak.. *Teruk hang ni!

Opss..Lari tajuk…

Sebenaqnya tengah aku hampir2 dibuai mimpi tadi, HP kesayangan aku menyanyi2 suh diangkat.. Aku tengok, malas nak angkat.. Akak aku yg cun kol lak,hehe.. Angkat juga dengan suara orang tidoq. Dia tanya aku xkeja ke, dengaq sora mcm orang tidoq ja..Haha..Memang aku tidoq ni, rehat la..
Dia kol cakap nak balik kampung, so ada la plan tu.. Dia suh aku kol Salak Denai Chalet untuk 8 atau 9 Julai ni, leh family day kat situ.. Tapi tu ar, aku keja time tu.. Apa lagi, confirm aku MC la dah payah sangat nak apply leave..

Tapi, malangnya.. Aku kol semua dah penuh, dia terhad sini.. Kena book awal, kalau last minute cam ni memang xde la jawabnya.. Untuk ari ahad tu ada satu kosong, tapi chalet yg besaq punya, harga pon.. Setengah hari RM200, mahai kan.. ni chalet baru, depa tengah upgrade tambah chalet sebab memang mendapat sambutan la kat sini, mesti kolam dia pon besaq, hari2 minggu tu memang penuh la. Selalu kami amek chalet yg setengah hari RM60 jek, tapi penuh.. Masa mula tau pasal chalet ni dia ada dalam 3,4 chalet jek..Sekarang dengaq dah banyak depa wat yg baru.. Chalet dia kecik jek, xbesaq sangat..Tapi yg besnya kolam dia, 1 chalet 1 kolam k.. Private utk family2 jek.. Siap ada dapuq luas lagi.. 2 kali yg aku join, 2 kali gak la kami amek chalet yg sama.. Banyak kali dah depa dok pi, sepupu aku book la, mak cik aku book la..Tapi aku dapat join 2kali jek..Huhu..Ok la tu..

So aku gtau la akak aku yang cun ni kata xdak rezeki nak berfamily2 day kat situ, semua penuh aku pon rindu giler dah nak berenang-renang ni.. Kolam tu dalam dia paras dada, memang dalam, tinggi aku pon dah 5 kaki 6 inci.. Agak-agak kolam tu maybe dalam 4 atau 5 kaki camtu *Tah xreti kira,huk..huk.. .. Budak-budak kena pakai pelampung la, aku xpe.. Ratu berenang, kah..kah..kah..

Meh layan gambo masa family day tahun lepas kat Salak Denai ni

~Air kolam dia yg jernih dan semulajadi dari air bukit, xdak klorin pon..Sejukk baq ang

~Ni la chalet kami duduk, Chalet Siti Fatimah..Chalet ala-ala kampung, dalam hutan..Nyaman...

~Ni belah dalam chalet, kecik.. Tu kami amek setengah hari just utk mandi manda jek..Petang terus chech out..Memang puas la.

 ~Dapuq dia memang besaq, leh masak dan makan beramai-ramai
Sambil mandi sambil makan, pastu mandi lagi, pastu makan..Hahaha...Banyak sungguh makanan time ni, aku leh jadi gemuk terus.. Tapi time tu aku still slim melim...Sekarang makan banyak-banyak camni xmuat dah seluaq gan baju..huhu

~Besday gurl.. Sambut besday Balqis, budak yg mandi xmo naik, xtao sejuk...Ishh..



~BBQ ayam gan petai..Sedap....

~Yeahh... Masa tuk berenang-renang

~Dah penuh gan sepupu sepapat, anak buah, adik beradik aku semua...
Kolam dia besaq k.. Memang best, ayaq sejuk gedii....

~Mama gan Abah pon seronok bermandi manda kat sini..

~Jaga-jaga, abah nak meluncur.. Sama naik gan anak-anak ni,hehehe..

~Ni budak yg xreti sejuk, mandi sampai kecut....Lepas tu terbongkang atas chalet, letih....

~Geng baju merah...Hehe..Kami plan semua pakai baju merah, baru meriah...

~Tengok, merah lagi......Tapi xsemua pakai merah, saje je plan pkai merah nak bagi nampak sedondon..huhu


~Bakaq sate plak, xdan penuh depa dok angkut sambil mandi.... Abih ayaq kolam jadi keroh..Haha

~Dua orang budak ni terpaksa surrender sebab nanti tido malam mengigau..Hehe

Ok lah, Banyak lagi gambo, kali kedua pi pon ada.. Tak larat lah nak tempek sini banyak-banyak.. muntah hijau lak nanti tengok gambo banyak-banyak ni..Hehe

Sapa nak pi sini leh la jenguk Fesbuk dan Blog Salak Denai ni, tapi pastikan nak pi tu kena booking awal-awal la..Nanti full frust plak.. Time weekend, cuti sekolah memang xdak harapan..
Ok..Enjoy


Psstt : Nampaknya kena book awai-awai ni, untuk tahun depan punya cuti sekolah leh book dah kot..Hehe..
Gambo aku 1 pon xde? Sebab aku tukang amek gambo, meme xdak la.. G pon free hair lak,huhu





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

=)

 BabyFetus Ticker