Pixajoy

Pixajoy

Klik-Klik

MARRIED

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

UMUR HAZIQ

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wang Hantaran

Assalamualaikum...

Semalam masa keluar aku gan en tunang ada terdengar kat hot.fm mengenai jumlah wang hantaran zaman sekarang... RM 10000 tu ada lah minimum bagi zaman sekarang... Minimum ok..... Pastu aku tanya en tunang kira aku ni lagi minimum lahkan, aku pya belanja pon 8K je..... 8K tu pon kira dah cukup lah, sebab memang aku jimat gila-gila lah sampaikan kad kawen pon aku wat sendiri je, pastu fotostat... Hehe...... Tak lebih bajet aku RM 100, cuma kena guna tenaga sendiri jerrr untuk potong dan lipat kad-kad tu, lebih 500 gak la untuk orang-orang kampung, tapi berbaloi.. Aku bukan kedekut, kalau boleh nak berjimat... Lagipon lepas kawen nak guna duit lagi, nanti pas kawen nak cari umah sewa, nak kena bayar deposit umah sewa lagi, adoii...Pening gak.......


Bagi aku yang dok kampung ni memang boleh jimat lah dengan 8K tu, masak-masak suma tak yah katering, panggil orang kampung je mai masak, beras bapa sedara aku sponsor... Yang nak kena beli barang masakan lain je, daging, rempah ratus apa suma.... Pastu baju kawin pon aku cari yang tak sampai 2K, aku amek pakej pelamin, set bilik tidur, baju akad nikah, baju bersanding (Yang ni wat baru, design aku bagi, jadi apa pon tak tau la..Haha) pastu baju bertandang semuanya dalam 1.5k ja, mekap akak aku yang mekapkan.. Jimat dah...... Harap kenduri aku tak membazir dan berjalan dengan lancar walaupon aku pasti nanti pasti ada cacat celanya,adat la kan..... Lagipon membazir kan amalan syaitonn....... (^_^)

Aku memang guna sepenuhnya duit belanja hantaran tu untuk majlis aku, sebab aku tak dak simpanan apa-apa... Just guna duit tu lah untuk hantaran semua...... Sebab tu nak jimat je selagi boleh, dah pangilan 1000 orang juga....

Psstt : Harap dengan berjimat ni rezeki aku bertambah murah.. =) 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

=)

 BabyFetus Ticker