Pixajoy

Pixajoy

Klik-Klik

MARRIED

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

UMUR HAZIQ

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

~Tips Untuk Yg Frust Bercinta


1) Senaraikan semua keburukan dia…. dan nilaikan balik adalah lebih baik kita putus dengan dia.. (tapi untuk kes ini sahaja)
 ~Tak semua buruk tentang dia, ada juga yang baik...Manusia ni ada buruk baiknya.. Tapi aku dah penat, aty aku dah cukup penat, xlarat lagi.. Jadi semua aku nampak buruk je..Hehe..


2) Jangan bersendirian… kerana bila bersendirian fikiran kita lebih bercelaru….
  ~Tak bersendirian, ada kawan-kawan yang sudi mendengar..Thanks uols..

3) Jika ingin menangis… menangislah semahu-mahunya dan berjanjilah selepas itu anda tak akan menangis lagi kerananya….
 ~Dah kering air mata ni dok teriak ja, wuarr.... Dah xmo nagis lagi boleh x...Jiwa kacau aku.. Tapi bila menangis ni rasa keluar cket masalah yg terbeban tu


4) Jangan pergi ke tempat2 yang telah memberikan kenangan manis sewaktu bersama dengannya…
 ~Kalau pi pon wat xtau jek. Agk2 boleh ke?Aku jenis aty kering, boleh punya..hehe

5) Cari atau keluar dengan kawan-kawan yang gila2 atau kelakar.. supaya anda rasa terhibur..
 ~Itu benda yang memang dok buat dah, lupa abis suma..Wuarhaha.. (Lupa la sat)

6) Luahkan perasaan anda dengan insan yang paling rapat dan boleh dipercayai..
  ~Aku luah kat kawan aku yang paling aku percaya dan my beloved mom, aku mesti citer kat dia..hehe (Thanks mak sbb sgup dgaq mslh ankmu ini)


7) Padamkan atau buangkan apa sahaja yang boleh mengingatkan anda pada si dia… contoh hadiah2 pemberian darinya…. jika hati anda tidak kuat..
 ~Aku dah xguna barang yg dia bagi, xmo ingat lagi.. Tapi aty aku kuat, ada 1 benda barang dia bagi aku still pakai..Lalala...

8) Jangan dengar lagu2 yang jiwang2… kerana ianya akan lebih membuatkan anda merasa sedih…
  ~Ish, dengar je nangis...Haha, tambah2 bila dengar lagu yg selalu dengar bersama2..Tapi kadang2 layan rocks gak nak hiburkan aty..Yeahh..Yeaahh..

9) Sibuk2kan diri anda.. supaya anda tiada masa untuk memikirkan kesedihan hati anda… atau carilah hobi baru yang boleh dimanfaatkan…
  ~Wat2 sibok, tapi xde lah sesibok mana...huhu..Gi karok, bowling, wayang...Ish, teruk2...

10) Beri ganjaran kepada diri anda sekiranya anda dapat melupakan dia….
  ~Belom leh lupa lagi, dalam proses...

11) Jika tiba-tiba anda merasa marah atau sedih.. ambil pen dan kertas… luahkan segala apa yang terbuku di hati anda…. tuliskan apa sahaja perasaan anda…. contohnya… aku benci kamu….
 ~Aku menulis dalam belog aku ni apa yg aku rasa,eh..ada ke..haha... Cket2 jek, xleh publish     semua... 

12) Buatlah perubahan positif pada diri anda yang boleh mengembirakan anda… contoh ubah penampilan diri anda…
  ~Nak kena wat perubahan gak ke?Ok aku try...Ubah penampilan jadi makin cun ke kan,hahaha...

13) Ingatlah bahawa mungkin ada hikmah di sebalik kekecewaan itu.. mungkin Tuhan itu menyayangi diri anda.. dan mungkin si dia adalah bukan yang terbaik untuk anda…
  ~Hmm..Ni aku sokong, mungkin ada hikmah antara aku dan dia..Walau bercinta lama mana pun, xsemsetinya sampai ke jenjang pelamin, mungkin aku bukan yg terbaik utk dia..Aku redha. :(

14) Kerap mendengar ceramah2 agama dan motivasi supaya minda anda lebih segar…
  ~Dengaq dan baca ayat2 Al-Quran yg boleh menenangkan jiwa..InsyaALLAH berkesan.

15) Dan yang paling terbaik adalah dekatlah diri anda dengan Yang Maha Esa… dan abdikan diri anda pada Nya…. dan anda akan merasa amat tenang…. sesungguhnya Allah itu Maha Penyayang dan Maha Mengetahui… setiap apa yang berlaku ada hikmahnya…

~Aku percaya setiap yg berlaku ada hikmahnya, apa pun aku sentiasa memohon dengan Yang Maha Esa supaya diberi petunjuk dan jalan untuk aku.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

=)

 BabyFetus Ticker