Pixajoy

Pixajoy

Klik-Klik

MARRIED

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

UMUR HAZIQ

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Bijak Dahulu, Bijak Sekarang

Arr...Apa aku nk ckap ek,eh..apa aku nak tulih ek....Merapu jek aku ni...Hahaha.... Aku mmg mental cket rini..

Cuba serius cket peah oii...



Ok,ok.... Aku serius, tengok muka aku ni... Sedang serius menaip....

Dah, dah.....Stop!!

Hurm....Arini aku telah wat keputusan bijak..Bijak ke,hehe..
Aku dah buka 1 akaun ASB atau Amanah Saham Bumiputra yang telah lama aku nak buka, tapi xbuka2 lagi..Sekarang dah berjaya dibuka dengan RM***....Rahsia ar, cuba menabung cket2 dari duit gaji abis joli sana sini....Hehe...Bagus la tu.. 2 tahun lpas aku dah amek borang, siap isi lagi..tapi xpi buka lagi,apo la....Akhirnya arini terlaksana juga... Yess... Agak2 tiap2 bulan aku nak simpan ke ek?Hehe.....Harap2 simpan la tintin oiii... Ok, ok... Nak simpan la ni..



Cara nak wat pelaburan mudah, apalagi tiap2 bulan masuk je gaji terus bank in ek.... Oleh kerana gaji masuk guna cimb, aku guna cara ni je la..

1. Daftar masuk ke www.cimbclicks.com.my
2. Pilih ‘ASNB’ di menu ‘Manage My Wealth’
3. Klik ‘Subscribe’
4. Pilih unit amanah ASNB/pemegang unit ASNB. Baca dan fahami prospektus ASNB dan klik   
   ‘Next’
5. Isikan maklumat langganan seperti di skrin (Jenis akaun, Jumlah pelaburan, No Telefon).  
    Baca dan fahami akuan
6. Semak butiran langganan. Klik ‘Confirm’ untuk pengesahan. Klik kotak akuan pada ‘Terms  
    & Conditions’. Klik ‘Submit’
7. Cetak Akuan Langganan
8. Tunggu pengesahan status langganan dari ASNB
9. Klik ‘View Subscription Status’ untuk semak pengesahan status langganan. 


Ok,dah siap register, tunggu pengesahan plak...k,Gud Luck tintin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

=)

 BabyFetus Ticker