Pixajoy

Pixajoy

Klik-Klik

MARRIED

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

UMUR HAZIQ

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Safi Rania Gold

Assalamualaikum...

Haii suma....... Hari ni aku nak bercerita sikit mengenai Safi Rania Gold yang orang dok habaq kata baguih tu.... Tu dia mai dah... hehe...
Memang baguih pon, aku stat pakai masa raya tahun lepas, bulan 9 camtu la... Saja try, sebelum tu aku pakai Tia Amelia... Ok juga, tapi lama-lama aku pakai banyak plak jerawat yang timbul..... Hmm.... Resah gelisah cek ni tau dak, jerawat naik spesis besaq-besaq dah tu banyak plak tu..... Sapa tak risau, jerawat ni la masalah utama bagi orang perempuan.... Sapa suka jerawat naik kat muka?Ada ka orang suka... Meh nak lempang sikit......Haha....
Mungkin ada orang suka kot, sebab kekadang nampak manis gak ada jerawat ni... Hahaha....Kalau jerawat tu naik tak tinggal parut tak pa, ni parut memang amek masa la nak hilang, tak dan nak hilang parut lama tumbuh plak jerawat baru..... Mau dok penuh jerawat je kot muka...... Tensioonn ooo......

Masa dok Google ramai cakap Safi Rania ni bagus, harga pon ok......
Aku pon tak tau nak wat camna, saja try juga Safi Rania Gold ni... Tapi Safi Rania Gold ni kan untuk penuaan, untuk yang dah masuk 30 an.... Tapi tak kan tunggu berkedut kot baru nak pakai, apa salahnya cuba dari sekarang kan... Hehe.. 

Memula aku beli Skrub Safi ni... Nak skrub jerawat yang ada kat muka, geram sangat dah.. Haha... Lepas tu tak kan nak pakai skrub je kot, skrub ni just pakai 2,3 kali je seminggu.... Aku hentam pakai hari-hari...Haha.....Lepas tu aku beli Pembersih Wajah + Krim Pelembap Siang + Penyegar... Masa tu Watson ada wat promosi kot, tu aku beli 3 terus...
 Masa mula-mula  pakai tu tension gak la, jerawat naik penuh muka...... Tapi aku tekad tak mau tukaq produk, aku tawakal je... Mungkin efek mula2 pakai agaknya, sementara nak sebati gan kulit aku ni, lepas tu Alhamdulillah lama-lama kurang dah jerawat naik.... 


~Ni masa sebulan pakai Safi Rani Gold, memang banyak jerawat tumbuh, seperti cendawan tumbuh selepas hujan.... Haha... Tapi aku biarkan je... Tetap pakai safi ni, lepas tu aku beli foundation dia.... Pepagi lepas cuci muka dengan pencuci, guna penyegar, lepas tu pakai krim pelembab, pakai foundation, terus pakai bedak...... Tu dia bleh kira berapa inci aku pakai kat muka tiap-tiap hari.. Hahaha

~Ni lebih kurang 4 @ 5 Bulan pakai (no edited,just tambah watermark je), jerawat pon kurang sikit tumbuh, dah mula hilang, kalau time bendera jepun tu memang tumbuh juga... Tapi lepas tu hilang, dah tak tumbuh bebanyak lagi dah...... :)
En Tunang snap gambo ni, dia memang suka zoom abis muka tunang dia, nasib jerawat dah tak dak sangat... :))
Gambo pipi belah kanan tak de plak nak show, belah kanan pon banyak juga... Dan sangat degil untuk hilang.. Ngee

Psstt : Harap sangat jerawat-jerawat ni hilang terus, tak yah lagi nak pakai suma tu sampai berinci-inci..... kalau boleh nak original je.... Hehe 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

=)

 BabyFetus Ticker