Pixajoy

Pixajoy

Klik-Klik

MARRIED

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

UMUR HAZIQ

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Inai Tiub

Assalamualaikum....

Ok hari tu aku ada wat entry pasal inai pokok kan, arini nak wat pasal Inai Tiub plak, tengokk.... Aku memang suka men gan inai2 ni kan... Hehe.... Ari tu pi Giant Sungai Petani gan en tunang, lepas tu aku ada masuk 1 kedai jamu kot... Tengok ada jual inai tiub.... So aku pon teringin, terus rembat 1.. Harga lebih kurang RM3 kotak kecil, kotak besar xpasti plak harga berapa.... RM5 kot..

So dengan semangatnya kat atas keta terus aku pakai inai tu, hahaha..... Gigih betol aku kan..... Sian en tunang kena layankan tunang dia yang memang cmni dah gayanya...... Bila dah sampai umah terus basuh... Dan....... Memang hampeh la, kaler dia very bad..... *Speak english lak,hehe

~Ni lah inai tiub yang aku beli kat kedai jamu tu, memang x disyorkan sebab warna dia jadi kelam........ Xmerah... Nasib 3 inggit je.... huhu

Lepas tu dekat Giant juga aku terjumpa inai tiub yang aku pernah beli dulu masa study kot, aku pon try la beli kan, kat kiosk2 dalam giant tu.. Depan guardian je, harga dia mahal cket, kotak dia sama besar je ngan inai aku beli ari tu., harga RM5, kalau yang kotak besar RM8.... Lepas tu balik umah terus ukir2 kat tangan...... Tapi inai yang aku beli ni dia susah nak ukir sebab muncung dia besaq, jadi xhalus la nak ukir.. Padahal aku lukis macam apa lagi, haha...... Lepas tu inai yang aku beli ari tu muncung dia halus, aku pon basuh tiub dia, transfer la inai yang aku beli tadi tu dalam inai yang muncung dia halus tu.... Apa aku cakap ni, leh faham dak...haha
Nak tukaq penutup dia xsma size plak, jadi terpaksa la transfer....

~Inai ni cantik warna dia... Tapi kalau letak kat kuku, lama2 kena air dia akan pudar dan oren... Tapi warna dia memang merah dan terang....

~Hasil ukiran aku yang asal boleh je... Hehe..

~Ni dah di basuh, tapi kalau aku letak lagi tebal warna mesti lagi terang....... Kat kuku tu aku pakai inai pokok yang aku story ari tu... 

Psstt : Aku suka warna inai yang terang dan merah.... Sapa suka angkat tangan... Hehe....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

=)

 BabyFetus Ticker