Pixajoy

Pixajoy

Klik-Klik

MARRIED

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

UMUR HAZIQ

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Kerisauan


Assalamualaikum..

Kerisauan??Sebab??

Sebabnya badan aku yg selim melim dulu dah xmaintain lagi akibatnya aku yg suka makan, makan dan makan je apa yang aku suka, akibatnya badan mendadak naik.. Wuarr….Cmna nih??

~Zaman kegemilangan..Eh, zaman selim melim la ..hehe
*(Berat 58kg)

Sebenaqnya berat aku dulu pon memang 62kg cmtu la dengan ketinggian 165cm, dari study lagi, kalau ukur BMI pon kategori ‘Healthy Weight’ lagi.. After that, berat aku turun tgal 58kg, berat ideal bagi ketinggian 165cm aku tu.  Memang nampak sangat aku kurus masa tu, pipi yg chubby nampak cam tulang jer, semua orang peliks kenapa aku berlainan. Lepas abis study memang aku kurus, mybe aku terlalu letih dengan kerja.. masa tu keja kilang jek sementara nak dapat keja lain, 2 bulan aku turun 4kg tanpa makan apa-apa ubat kurus pon, bayangkan lah..huhu..Bes2…Baju lama-lama jadi muat, boleh pakai..Tapi sekarang kena beli baju lain dah, sebabnya berat dah kembali seperti dulu.. Boleh x nak balik berat 58kg tu??Huhu….Wuarrr……Memang la aku tinggi, berat 62 tu pon xnampak gemuks… Tapi baju dah xmuat, peha pon jadi sendat..Cmna nih, dah sekarang ni mlas senam..Makan, makan jek…Gambo terbaru dalam Pesbuk pon depa teguq awat chubby, gemuks, tembam dan seangkatan dengannya..

~Tahun Lepas, bulan 8.. Selim melim lagi..huh..

Adoii….Ni dua ari cuti balik Kampung melantak, membaham nasi x hengat… Memang xdak harapan nak kuruih cam dulu balik, pastu semua teguq nampak berisi jek sekarang, senang hati la semua ada kat depa..Yela, sekarang aku xmakan hati dah, tu yg chat, aku makan cokelet banyak sangat..haha.. Boleh macam tu?? Xkan nak kena makan hati lagi, confirm kuruih la…Memang kalau makan hati ni, makan pon xlalu asyik pikir ja, pastu makan juga, tapi selera kurang.. Dah la, biaq la aku chat cmni.. Janji hati aku xsakit,ok??

~Terbaru, tengok lengan gan pipi membesar dengan chat..Wuarr..

Tapi apa pon aku kena maintain balik berat aku, bukan apa.. Baju, seluar dah ketat la,xkan nak beli yg len, dah tu untuk kesihatan aku juga.. Nanti obes plak kan bahaya… Aku pon xtau nak ikhtiar cmna lagi bagi maintain balik, tapi tu la..Dulu berat aku naik turun, naik turun jek… Sekarang naik xturun2 dah pa..Hahaha.. Adusss….Runsing betoii.. Nak cuba ubat diet memang x la…Xberani, lagipon aku nak makan ubat memang payah cket la,hehe...

Psstt : Berat sekarang 62++, wuarr….Nak maintain balik..Tekanan…Haha..Hoho..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

=)

 BabyFetus Ticker