Pixajoy

Pixajoy

Klik-Klik

MARRIED

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

UMUR HAZIQ

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ragam semasa Mengandung

Assalamualaikum..


1st sekali tau kata mengandung je, terus badan rasa lain je, selera pon lain macam je, tengok makanan pon tak lalu, tapi lapaq giler... Dan demam pon terus melanda, lepas demam lagi tak berselera, berat dari 73kg, jadi 70kg... Ok, memang berat kan.. Wuarr, lepas kawin berat aku memang 70kg ok, lepas tu selera bertambah terus jadi 73kg....Lepas demam terus berat tinggal 70kg... Sian baby sebab aku tak leh nak makan apa-apa, langsung tak de selera... Tapi perut lapaqq ooo... Makan buah je boleh, ni lah keadaan aku masa 1st trimester.

  1. Nasi memang tak lalu langsung, tapi paksa juga makan walaupun sikit.. Tapi nasi impit laju je aku makan & bubur nasi aku leh terima.
  2. Nasi bungkus, nasi lemak adalah tak boleh, bau pon nak muntah...Pagi-pagi sarapan kuih je.
  3. Makanan macam bihun sup, bihun goreng boleh di terima.
  4. Tak mengidam sangat, tapi kekadang lapaq kena amek feel dulu nak makan apa.. Kalau men beli je memang aku tak makan ok, dasyatt...
  5. Nak masak pon tak de mood, kekadang je masak....Nasib husben boleh masak, masak sendiri lah dia...Hehe.. Sebab aku memang tak lalu nak makan pon, setakat masak nasi je untuk husben.
  6. Rumah berselerak, nak kemas je terus rasa mengantuk..Haha.. Balik keja, makan, mandi, solat..Terus rasa nak tido, sangat letih dan mengantuk..Kul 9 dah pengsann.
  7. Rasa loya lepas makan, tahan...Tapi lepas tu bluerrkk.... Keluar apa yang di makan. Kadang-kadang tak dak apa pon nak muntah juga, senak juga la perut ni..
  8. Kalau gi shoping barang-barang umah, atau jalan-jalan tengok barang, confirm aku cepat rasa letih.. Maybe sebab berat badan aku kot, balik rumah tak sempat tukaq baju aku dah terlelap depan TV. Kat depan tu memang ada toto siap-siap untuk aku landing, kul 12 baru en husben kejut masuk bilik. Dia tengok tv sampai lewat malam..Huhu.
  9. Nak membuang memang sangat lah susah, sembelit ok.... Sebelum pregnant hari-hari mesti membuang, sekarang punya lah susah... 2,3 hari sekali.. Makan betik pon sama je, kena cari ikhtiar lain ni.. Wuarr....
Ok, itu je la kot yang aku ingat masa 1st trimester mengandung... Hmm, lain orang lain ragamnya kan??



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

=)

 BabyFetus Ticker