Pixajoy

Pixajoy

Klik-Klik

MARRIED

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

UMUR HAZIQ

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ingat senang ke nak mengandung??

Assalamualaikum...

Hari ni tetiba aku emosi... Ntah la, kebelakangan ni memang aku agak emosi sikit... Kalau en husben dok kondem aku ja mesti aku masuk tido awal pastu nangis, hahaha...... En husben memang suka sangat nak kondem aku, bukan nak bagi semangat ke apa... Sakit gak hati aku, sabar je la... Suami kan..


Ok, aku dah berkahwin hampir 4 bulan..... Sepanjang perkahwinan kami bukan tak cuba, sapa yang kawin tak mau ada anak kan.... Anak kan adalah rezeki dari Allah S.W.T yang tak ternilai...  Tapi rupanya bukan senang nak mengandung, tak pe.. Kami cuba, dan sakit hatinya orang sekeliling tak kan faham keadaan kita bila asyik tanya soalan tak mengandung lagi ke?? Tak rasa nak ada anak ke?? Lambatnya hempa ni?? Sakit hati kan... Tapi tu la, depa tak faham kita... Jadi pekakkan telinga je, kalau terjadi kat diri sendiri baru depa akan faham.. Aku dulu pon sebelum kawen selalu juga tanya member yang dah kawin, dah ada isi ke belum?? Rupanya soalan tu sangat sensitif ok.... Kecuali lah dia dah betol-betol berisi... 
Hmm, aku kalau orang tanya aku jawab tak de rezeki lagi, saya pon tak tau.. Tu semua rahsia ALLAH S.W.T... Tu je la yang jawapan yang aku ada..

Aku dulu sebelum kawin target nak terus mengandung, tapi lepas kawen pregnant test pon tak pernah beli sebab bendera jepun akan naik tepat pada waktunya, so tandanya gagal... Tapi tu la, rezeki untuk ada anak ni akan sampai.. tapi cepat dan lambat je kita tak tau... Tu semua rahsia ALLAH S.W.T.

Ada yang dah BerTTC hampir 3 tahun, 5 tahun, 10 tahun pon ada....Yang penting berdoa... Mungkin ada hikmah di sebalik apa yang jadi.. 

Psstt : Tengok Cik Puan Aida sedang berusaha untuk mengandung, semoga berjaya my frends, banyakkan berdoa yea... Dan tahniah kepada akak gojes neena, sebab dah berjaya mengandung setelah hampir 6 tahun berkahwin.... Jaga kandungan baik-baik yea..... Besnyaa.. =))


3 comments:

Anonymous said...

hehehe..
period ang ok,xpa teng. maknanya hang subur. cuma kene baby dance tepat pada waktu n tahu masa tengah subur. kalau ang tahu waktu subur memang sure mengandung....

cik puan chahaya said...

rileksla..jgn pedulikan pertanyaan org..lgpon fatin muda lg..Ada anak ni love to see terrible to had..SO bila sampai masa nnt ada la tu..baru sgt kawin xpeje xda lg pon..

Fatin Khadir said...

Aida : Aku tak reti kira waktu subur, men hentam je....Hehe

Kak Yani : Sbb tnsion dgn prtnyaan org tu yg jdi cmni,hehe... Lagi pon cik abg thun dpn dh nk msuk angka 3 dh..kena cpat2 la bgi zriat,huhu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

=)

 BabyFetus Ticker