Pixajoy

Pixajoy

Klik-Klik

MARRIED

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

UMUR HAZIQ

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Persiapan Pertunangan

Assalammualaikum...

Aku dah lama x menconteng, merepek dalam blog ni... Malas kot, dah on9 kat opis...Tu xsempat,huhu....
Oleh sebab permintaan Cik Puan Aida ni... Aku wat juga entry persiapan untuk pertunangan aku ari tu. Xdak persiapan apa sangat pon,hehe...

Seminggu je prepare semua ni... Tu yg wat biasa2 je, jemput pon sedara mara je..... Last minit baru gtau kawan2 opis.. Tapi pertunangan kan perlu dirahsiakan.. Perkahwinan yg perlu dihebahkan.. Ni pon aku citer sebab dah lepas bertunang...Hehe... Semua dah tau, xdak lagi rahsia.. heh heh heh...

Selepas balik dari rombongan baru pulun cari barangan nak wat hantaran semua, pening juga kepala aku.. Dah xdak pengalaman wat benda2 ni suma, tu la.. Padan muka aku sapa suruh xtengok masa akak2 aku dulu... Sekarang pandai2 la aku.. Dah la pihak lelaki nak wat 11 dulang, fening... fening...

Aku kena la balas 13 dulang, nak bagi apa pon xtau..... Si dia xpela, suma adik2 gan mak dia yag watkan.... 
Tapi nasib baik si dia memahami, watkan list untuk aku, barang2 apa yg perlu untuk wat hantaran ni......
Beli sikit2 gan si dia.... Pastu balik deco2 gan budak2 umah aku... Depa banyak membantu, kalau xdak depa ni... Hmmm... Hancur gak la aku nak wat suma ni.. Mak aku memang xsempat tengok dah..... Sebab aku dok umah sewa kan.. Mana mak aku sempat nak tengok anak dia deco apa benda kan.. 
 Aku google la segala benda ni kan cmna nak wat, so dari situ aku belajaq sikit2...... Pastu idea sendiri sikit, hentam saja...Hehe..

~Proses pertama nak wat coklat dalam bentuk L.O.V.E
Polisterin dipotong bentuk love,pastu gamkan keliling dan lekatkan kan kepingan coklat cadbury di tepi2 tu...
Sepatutnya xleh guna gam UHU, sebab politerin tu nanti menghakis... Aku pon xtau, guna slumber jek.. Last2 tengok rabak je tepi2...Haha.....
Last2 guna gam tembak tu je la.... Hmm,lekat agak kuat cket...

~Bunga2 telur dari kenduri kendara member2 yang aku simpan, so cari la bunga2 yang ada kat situ, recycle balik apa yang boleh di guna pakai....

~ Coklat berbentuk LOVE hasil kreativiti aku, hehehe.... Xkemas langsung... Ish2....

~Ni aku pon xtau nak wat bentuk apa...... Aku tiru je gambar yg aku cari kat Pk cik google cam gambar kt bwah ni.....

~Sumber Google
~Ini jadinya, xjadi pon cam gambar yg di google, wat hasil kreativiti sendiri...

~Ini bentuk bunga teratai ke apa tah kata Peah.... Nampak terletak elok sudah...Hehe

~Ni dah letak dalam kotak, hias riben......Simple x..Hehe

~Ni jelly aku wat bentuk topi, tapi bukan aku yg wat, ni hasil tangan dari Cik Mun....Cantik dan kemas je, kalau aku wat...hampehh...

~Ni cookies aku beli kat tesco, pastu just ikat riben... No idea.... Hehe

~Ni kuih sampret beli kat kedai cookies juga, hias gan riben keliling...Pastu letak bunga.....

~Ni lah sebahagian hantaran aku...Nanti aku story lak kat majlis pertunangan aku... Buku tu pon sebagai hantaran juga kepada si dia.....
Bes buku tu.... Baca sampai abis yea awak...

Psstt : Kebanyakan hantran aku suma bagi makanan, jelly, sumi bagai.....Orang kata bertunang kan banyak bagi makanan yang manis2...Hehe






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

=)

 BabyFetus Ticker